IRL inlägg.

Pratade med cissi i spelet. Ni vet hon som hoppar HÖGT? För er som glömt ;)  Iallafall så lovade jag henne att skriva ut lite recept. Vit kladdkaka:
  • 2 ägg
  • 3 dl vetemjöl
  • ½ tsk bakpulver
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 100-150 gram mjukt smör.
Blanda mjöl och bakpulver i en skål (Alltid när de två ska i blanda dem tillsammans, annars riskerar man att det blir en klump med bakpulver någonstans)Sedan kan du bara ha i allt i en bunke, blanda.In i ugnen i ca 30 minter på 175 grader. Har du varmluftsugn så sänk 10 grader och minska något på tiden. 


Fusktosca kaka, fungerar för nötallergiker.
  • 4 ägg
  • 6 dl socker
  • 3 dl mjöl
  • 1 dl kakao
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 2 krm salt
  • 175 gram smör
Vispa ägg och socker poröst, i med resten. Grädda i 200 grader i 10-15 minuter.Gör toscan under tiden.
  • 75 gram smör
  • 2 dl socker.
  • 1½ dl grädde
  • 1 dl sirap
  • 200 gram kokos
Blanda allt i en kastrull och låt det sjuda i fem minuter, när kakan är klar så bre över detta på kakan och ini ugnen i fem minuter igen.   Hoppas att ni blir nöjda över resultatet!

Kommentarer

Lämna gärna ett spår från dig här:

Vad heter du?
Klicka här, så slipper du fylla i uppgifterna igen.
Din mail? Lugn. Jag publicerar den inte.

Lämna gärna din bloggadress här:

Vad har du på hjärtat? Kom ihåg att har man inget snällt att säga så säg ingenting alls :)

Trackback



Mitt namn är Matilda, kallas för Tillan, min karaktär i spelet heter Katelyn Diamondgirl. Jag är 25 år och jobbar som storskökskock i staden där jag bor med min familj. Började spela December 2012. Är klubbägare till Pink Bullets sedan September 2013. Följ med mig på min resa!