Raka ben.

 
Vet inte om ni har tänkt på att hästen aldrig sträcker ut sina ben? Här travar en utav mina hästar, som ni ser på höger fram så ska benet vara utstäckt, men ser ändå böjt ut.
Är det för att armbågarna är så stora? Bakbenen är ju väldigt fina på denna bild.
Dessutom tycker jag att hästen ska kunna arbeta korrekt, det vill säga trampa under sig.
 
 
När hästen arbetar korrekt så ska bakbenet på samma sida kliva precis framför framhovens spår.
Det vill säga vi tar vänster sida, vänster framben kliver till, det blir ett hovspår. Vänster bakben kommer efter och kliver strax framför framhovens spår.
Här nedan ser ni redan hur hästens spår kommer att bli.
 
 
Var det ett spännande inlägg?
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har också tänkt på det o.o lite tråkigt faktiskt. Fast är nog inte så konstigt att de aldrig har helt raka ben i rörelse, om man tänker på exteriören. Benen ser ju börjda ut även när hästen är stilla typ (kommer inte på vad det heter nu xD)

Svar: Nej, men man funderar ju lite när man spelar om hur de ser ut ;P
Tillan Eriksson

2013-09-14 @ 18:16:01

Lämna gärna ett spår från dig här:

Vad heter du?
Klicka här, så slipper du fylla i uppgifterna igen.
Din mail? Lugn. Jag publicerar den inte.

Lämna gärna din bloggadress här:

Vad har du på hjärtat? Kom ihåg att har man inget snällt att säga så säg ingenting alls :)

Trackback



Mitt namn är Matilda, kallas för Tillan, min karaktär i spelet heter Katelyn Diamondgirl. Jag är 25 år och jobbar som storskökskock i staden där jag bor med min familj. Började spela December 2012. Är klubbägare till Pink Bullets sedan September 2013. Följ med mig på min resa!