Ridtur på Bojjen.

Tänkte visa Bojjen runt lite, först försökte vi oss på vägen.
Men det kom en stor maskin så han blev väldigt rädd. Vi red tillbaka till Vingården och skulle rida lite lätt på banan.
 
 
Red vidare i skritt.
 
 
Skulle rida förbi tunnorna, men han kändes så pigg så jag..
 
 
Satte mig i fältsits och gjorde mig redo för ett hopp..
 
 
Det gick inget vidare, tok vägrade. Kanske pressade honom lite mycket.
 
 
Vi gick förbi och fortsatte i trav mot ridbanan.
 
 
Gick lika bra här, han gillade inte alls den där bron.
 
 
Svårt att få honom frammåt.
 
 
När vi väl var över började han att gallopera hejdlöst..
 
 
Och bocka..
 
 
När han väl gått banan runt så tyckte jag att det fått räcka, han får massor med beröm idag och en morot.
Det har varit en lång dag för honom.
 
 
Sedan skrittade han över bron som att han sett den 100 gånger förut. Hoppas att detta endast var ponny beteende. Orkar inte hålla på med tjuriga ponnysar.
 
 

Kommentarer

Lämna gärna ett spår från dig här:

Vad heter du?
Klicka här, så slipper du fylla i uppgifterna igen.
Din mail? Lugn. Jag publicerar den inte.

Lämna gärna din bloggadress här:

Vad har du på hjärtat? Kom ihåg att har man inget snällt att säga så säg ingenting alls :)

Trackback



Mitt namn är Matilda, kallas för Tillan, min karaktär i spelet heter Katelyn Diamondgirl. Jag är 25 år och jobbar som storskökskock i staden där jag bor med min familj. Började spela December 2012. Är klubbägare till Pink Bullets sedan September 2013. Följ med mig på min resa!